sobota, 23 lutego 2013

Lakier własnej roboty z pigmentem MAC

Zalegał, zalegał i się doczekał :) Mowa o pigmencie MAC w kolorze Teal. Przypomniało mi się, że oprócz oczywistego zastosowania pigmentu MAC do makijażu oka, można go wykorzystać do zrobienia własnego lakieru do paznokci. Dałam mu szansę. A że kolor dość wyraźny, to na moment postanowiłam zapomnieć o postanowieniu odejścia od malowania paznokci na ciemne kolory. 
Do wykonania swojego lakieru potrzebujemy:



1. bezbarwnej bazy/lakieru (u mnie to był akurat wysuszacz Essence Quick Dry Topcoat)
2. rzeczonego pigmentu MAC Teal (może być inny rozdrobniony i skruszony cień do powiek)
3. spodeczka/pojemniczka, w którym wszystko wymieszamy (użyłam wyczyszczonej zakrętki od próbki kremu)
4. szpatułki/patyczka do mieszania.

w trakcie zabawy


Do naczynka, w którym wszystko połączymy wsypujemy pigment, a następnie dolewamy bezbarwną bazę i wszystko dokładnie mieszamy. Działamy szybko. 





Powstały lakier nakładamy na płytkę paznokcia pędzelkiem. Można użyć do tego celu jakiegoś wyczyszczonego pędzelka z innego lakieru. Ja akurat zastosowałam pędzelek z topcoatu Essence, który posłużył za bazę do tego lakieru DIY a potem go starannie wyczyściałam w zmywaczu i nie ma problemu :)

Jedna warstwa bardzo ładnie pokryła paznokieć, ale dla pewności nałożyłam drugą.




Efekt wydawał mi się zbyt matowy i chropowaty więc całość pokryłam jeszcze tym samym wysuszaczem Essence.




Myślałam, że wyjdzie z tego wszystkiego kiszka. Bałam się, że topcoat przyspieszający schnięcie lakieru nie spełni się w roli bazy. A tu takie zaskoczenie :) Wszystko poszło gładko...paznokcie też są gładkie i przyjemnie satynowe. Fajny pomysł na urozmaicenie swojej kolekcji lakierowej.

Próbowałyście takiej metody przygotowania własnego lakieru do paznokci?

Pozdrawiam gorąco
Karolina x x x

4 komentarze:

  1. Świetny odcień :D Zawsze chciałam spróbować takiego mieszania z pigmentem, ale nie miałam weny. Widzę że warto :)

    OdpowiedzUsuń
  2. wow ! to jest super :D co do eksperymentów... kiedys dolałam granatowy atrament do bezbarwnego lakieru, postal troche, wymieszal się i spelnil swoje zadanie ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo fajny efekt. oryginalny.

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajna sprawa, chetnie bym sama spróbowała ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...